UTF-8; HTML 4.01; CSS3; 7662B+3489B+2894B
TiO:
00438
Ver 18.42.001
Zamieszano: 16.01.2015
- Ktoś zapytał:
-
Gdzie można znaleźć opis poleceń SLIP & Scripting Support for Dial-Up Networking?
- W odpowiedzi:
-
Najłatwiej w pliku Script.doc. ~;-)))
Powinien "wrzucić się" na dysk w czasie instalacji programu.
Eugeniusz Burzyk podesłał polską wersję:
Komendy języka skryptów
- proc <nazwa>
- Rozpoczyna procedurę skryptu.
Wszystkie skrypty muszą mieć procedurę główną (proc main).
Skrypt rozpoczyna uruchamianie od procedury głównej i zatrzymuje się na jej końcu.
- Endproc
- Kończy procedurę skryptu.
Jeśli ta komenda zostanie osiągnięta w procedurze głównej, Dial-Up Networking uruchomi PPP lub SLIP.
- Delay <n sekund>
- Zatrzymuje wykonanie na n sekund przed przejściem do następnej komendy.
Na przykład, delay 2 oznacza przerwę dwusekundową.
- Waitfor "<łańcuch znaków>"
- Oczekuje dopóki wpisane znaki nie zostaną przesłane przez komputer do którego jesteś przyłączony, zanim wykona następną komendę.
W wartość, którą wpiszesz jako <tekst>, są odróżniane małe i duże litery.
Na przykład, waitfor "USERNAME" czeka dopóki "USERNAME" (zapisane dużymi literami) nie zostanie wysłane z komputera do którego jesteś przyłączony.
- Transmit "<łańcuch znaków>" | $USERID | $PASSWORD
- Wysyła podane znaki lub twój identyfikator użytkownika (USERNAME), czy też hasło (PASSWORD) do komputera z którym jesteś połączony.
Zmienne identyfikatora użytkownika oraz hasła są automatycznie ustawiane wg pól Nazwa użytkownika oraz Hasło przez połączenie Dial-Up Networking, do którego przypisałeś skrypt.
- Set port databits <liczba całkowita>
- Zmienia ilość bitów w bajcie, które są przesyłane w trakcie sesji.
Możesz wybrać wartość z przedziału 5 do 8 bitów.
Jeśli to polecenie nie jest używane, wtedy ustalona zostaje wartość z Właściwości połączenia Dial-Up Networking, do którego przypisałeś skrypt.
- Set port stopbits <liczba całkowita>
- Zmienia ilość bitów stopu dla portu w trakcie sesji.
Możesz wybrać wartość 1 lub 2.
Jeśli to polecenie nie jest używane, wtedy ustalona zostaje wartość z Właściwości połączenia Dial-Up Networking, do którego przypisałeś skrypt.
- Set port parity none | odd | even | mark | space
- Zmienia schemat parzystości dla portu w trakcie sesji.
Jeśli to polecenie nie jest używane, wtedy ustalona zostaje wartość z Właściwości połączenia Dial-Up Networking, do którego przypisałeś skrypt.
- Set ipaddr
- Ustawia adres IP dla sesji.
- Set screen keyboard on | off
- Włącza lub wyłącza wejście z klawiatury dla okna terminala.
- Getip <indeks opcjonalny>
- Czyta adres IP i używa go jako adresu stacji roboczej.
<indeks opcjonalny> określa który adres IP należy użyć jako adres stacji roboczej jeśli zdalny komputer wysyła więcej niż jeden adres IP.
Na przykład, ustawienie ipaddr getip 2 użyje drugiego adresu wysłanego przez zdalny komputer.
- Halt
- Powoduje zatrzymanie przetwarzania skryptu przez Dial-Up Networking.
Okno terminala pojawi się na ekranie, w sposób, który umożliwi ci ręczne wpisywanie danych.
Aby ustalić połączenie musisz nacisnąć Continue.
- ;
- Oznacza komentarz.
Cały tekst następujący po średniku jest ignorowany.
Na przykład, ; to jest komentarz.
- Łańcuch znakowy
- Możesz używać dowolnych znaków jako elementów łańcuchów znakowych, zawierających również następujące znaki specjalne:
- ^znak
Jeśli znak jest wartością pomiędzy @ a _, wtedy sekwencja znaków jest przekładana na wartość jednobajtową pomiędzy 0 a 31.
Na przykład, ^M jest przekładane na znak powrotu karetki.
Jeśli znak jest wartością pomiędzy a i z, wtedy sekwencja znaków jest tłumaczona na wartość jednobajtową pomiędzy 1 a 26.
Jeśli znak jest jakąkolwiek inną wartością, wtedy sekwencja znaków nie jest traktowana w specjalny sposób.
- <cr> - Wysłanie lub odbiór powrotu karetki.
- <lf> - Wysłanie lub odbiór przesunięcia strony.
- \" - Wpisanie cudzysłowu jako części łańcucha.
- \^ - Wpisanie znaku ^ jako części łańcucha.
- \< - Wpisanie znaku < jako części łańcucha.
- \\ - Wpisanie znaku \ jako części łańcucha.
Na przykład, transmit "Joe^M" wysyła Joe, a po nim powrót karetki (ENTER), do zdalnego komputera; waitfor "Joe<cr><lf>" czeka na przesłanie Joe, a po nim powrotu karetki i znaku przesunięcia linii, od zdalnego komputera zanim zostanie wykonane następne polecenie skryptu.
- Stan obecny:
-
Rozwiązano...